Όταν απολαμβάνουμε μια θεατρική παράσταση, σκεφτήκαμε πόσοι άνθρωποι συνεργάζονται για να υλοποιηθεί και να πούμε πως η παράσταση ήταν όμορφη; Επί σκηνής βλέπουμε τους ηθοποιούς, τους χειροκροτούμε ή τους επικρίνουμε για το παίξιμό τους.
Για να γίνει μια παράσταση συνεργάζονται πολλοί άνθρωποι, ο σκηνοθέτης, ο σκηνογράφος, ο ενδυματολόγος, ο μουσικός, ο φωτιστής, ο τεχνικός σκηνής, και πάνω απ’ όλους ο ηθοποιός.
Μεγάλη συμβολή έχει στη σωστή παρουσίαση ενός έργου η σκηνογραφία, η τέχνη της δημιουργίας σκηνικών, που μας βοηθάει να φαντασθούμε περισσότερα απ’ όσα μπορούμε να δούμε, να αισθανθούμε το χώρο και το χρόνο, όπου διαδραματίζεται το έργο. Πάρα πολύ δύσκολη τέχνη που απαιτεί γνώσεις ποικίλες, φαντασία πλούσια και επινοητικότητα, για να κάνει το θεατή, όταν ανοίγει η αυλαία, να χειροκροτήσει προτού μιλήσουν οι ηθοποιοί, σύμφωνα πάντοτε με τους οραματισμούς του συγγραφέα και το πνεύμα του σκηνοθέτη.
Ο Δημήτριος Καμαρός δεν ήταν ηθοποιός, είχε όμως έντονη την παρουσία του στο πίσω μέρος της σκηνής, τα παρασκήνια, και ευρύτερα στην καλλιτεχνία, βάζοντας τη σφραγίδα του στη διάσωση και προαγωγή του λαϊκού μας πολιτισμού.
Το Σάββατο 6 Απριλίου 2024 τα Σαντούρια του Αναγνωστηρίου βρέθηκαν στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων και συμμετείχαν στην 4η Συνάντηση Νέων Συγκροτημάτων Παραδοσιακής Μουσικής και την Κυριακή, 7 Απριλίου 2024 ύστερα από πρόσκληση του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς η αποστολή του Αναγνωστηρίου βρέθηκε στο Μουσείο Περιβάλλοντος στη Στυμφαλία του νομού Κορινθίας.
Το Σάββατο, 13 Απρίλη, στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα της βιβλιοθήκης, η Εφηβική Θεατρική Ομάδα του Αναγνωστηρίου Αγιάσου "Η Ανάπτυξη" με τη διδασκαλία, την καθοδήγηση και σκηνοθεσία της Θεοδώρας Μουρεχίδη, η οποία είναι και μέλος του Δ.Σ, ανέβασε τη θεατρική παράσταση "Ο Μικρός Πρίγκιπας" του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ.